بازدید تولیت حوزه‌ علمیه مروی از سازمان انرژی اتمی

۰۴ اسفند ۱۴۰۱ 3536

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان انرژی اتمی در ادامه سیاست «درهای باز» دوم اسفندماه ۱۴۰۱، میزبان حضور آیت الله تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و توابع، و حجت الاسلام والمسلمین دکتر طاهایی، مدیر دفتر سیاسی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و جمعی از مدیران و اساتید حوزه علمیه بود.

تولیت حوزه علمیه مروی و هیات همراه ضمن بازدید از آخرین دستاوردها و اقدامات سازمان در ابعاد مختلف استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای در حوزه‌های گوناگون صنعتی، پزشکی، کشاورزی و درمان با دکتر سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی استان تهران ضمن ابراز خرسندی از اقدامات و دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه کاربرد پرتوها، اظهار کرد: به عنوان مسوولان کشور باید سرمایه‌های جوان را شناسایی کرده و از فرار استعداد‌های بسیار خوب جلوگیری کنیم زیرا دشمن همواره در تلاش و برنامه‌ریزی به‌منظور مانع‌تراشی برای دست‌نیافتن کشور به استقلال و پیشرفت کشور است.

لزوم تبیین و توسعه سامانه‌های پرتودهی در جامعه

شیرمردی در این دیدار به ارایه گزارشی از آخرین فعالیت‌های شرکت در توسعه بهره گیری از کاربرد پرتوها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، پزشکی و کشاورزی پرداخت و درباره لزوم ترویج و توسعه فناوری کاربرد پرتوها در زندگی مردم اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره عزم جدی برای تبیین فناوری پرتوها در جامعه و توسعه سامانه‌های پرتودهی و به‌کارگیری ظرفیت‌های این بخش در حوزه کشاورزی، سلامت و محیط‌زیست در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم حضور مردم در توسعه این حوزه بیان کرد: در راستای مردمی‌سازی حوزه هسته‌ای و حضور پررنگ‌تر مردم، جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان‌های مختلف و مقامات دولتی برگزار شد که با تلاش‌های صورت گرفته قرارداد ساخت چهار سامانه در مناطقی از کشور با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شد.

معاون سازمان انرژی اتمی درباره نحوه فرآیند پرتودهی و اثرگذاری بر محصولات کشاورزی توضیح داد: تاخیر در جوانه‌زنی، افزایش زمان انبارمانی محصولات کشاورزی که منجر به ارتقای امنیت غذایی می‌شود از مهم‌ترین اثرات توسعه سامانه‌های پرتودهی به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران، حوزه صنعت، محیط‌زیست، پزشکی و سلامت را از دیگر حوزه‌های تاثیرپذیر از فناوری پرتوها برشمرد و در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک امیدواریم به اهداف کلان اقتصادی مد نظر در حوزه صنعت هسته‌ای دست‌ یابیم چراکه بر این باوریم اقتصاد قوی سبب پیشبرد اهداف‌ کلان کشور در تمامی ابعاد و نیز در سطح منطقه و جهان خواهد شد.

دیدگاه‌ها

تماس با ما