جمعه خونین

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ 323

در روز جمعه ۹ مرداد ۱۳۶۶ پس از آنکه حجاج ایرانی در تظاهرات برائت از مشرکین، «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند، نیروهای امنیتی عربستان بر آنان آتش گشودند. در این واقعه ۴۰۵ نفر به تیر مستقیم یا در اثر ازدحام جمعیت کشته شدند که ۲۷۵ ایرانی و ۴۵ تن از حاجیان دیگر کشورها بودند و ۶۴۹ نفر زخمی شدند که ۳۰۳ نفر آنها ایرانی بودند.

به دنبال حمله پلیس آل سعود که نقاب سربازان آمریکایی را به چهره داشتند و با به شهادت رساندن حجاج بیت الله الحرام که در حال راهپیمایی برائت از مشرکین بودند، مردم آگاه و انقلابی قزوین در آن ایام دست به یک راهپیمایی باشکوه زدند.

مردم همیشه در صحنه قزوین به پاس خون شهدا و به نشانه اعتراض به این اعمال وحشیانه با حضور یکپارچه و گسترده در خیابان‌های شهر، انزجار و نفرت خود را با فریادهای مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا اعلام کردند.

در این راهپیمایی باشکوه هزاران نفر از مردم شهرستان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر فهد و تبت یدی ابی لهب بریده باد دست فهد»، در مسجدالنبی اجتماع کردند که در این مراسم حجت الاسلام محمدی مسئول حوزه علمیه قزوین در خصوص جنایات آل سعود و ضرورت هوشیاری مسلمین در برابر استکبار سخنرانی کرد.

در تاکستان نیز راهپیمایان ضمن عبور از خیابان اصلی شهر در مقابل بسیج سپاه پاسداران تجمع کرده و با قرائت قطعنامه‌ای در شش ماده توطئه آمریکای جنایتکار را محکوم و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

در این روز مردم آبیک نیز خشم انقلابی خود را از ضرب و شتم حجاج حریم امن الهی در جمعه خونین مکه که منجر به شهادت و مجروح شدن عده کثیری از زائران خانه خدا شد با مشت‌های گره کرده در راهپیمایی فریاد زدند و این جنایت را محکوم کردند.

نظیر این مراسم در چند شهر و روستا نیز برگزار شد و مردم بیداری انقلابی خود را با حضور در راهپیمایی نشان داد

دیدگاه‌ها

تماس با ما