خصوصیات اخلاقی شهید علی اکبرقربان شیرودی

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 289

خصوصیات اخلاقی شهید علی اکبرقربان شیرودی

 

علی اکبر شیرودی به درجه و مقام هیچ اهمیتی نمی داد، هدف اصلی او خدمت به اسلام، کشور و اجرای فرامین امام خمینی(ره) بود؛ به طوری که چندین بار درجه های تشویقی را رد کرد و نپذیرفت.وی با عشق به انقلاب و ولایت همواره سعی می‌کرد تا پیوند مستحکم میان ارتش و روحانیت برقرار کند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد.

شهیدعلی اکبر قربان به نماز اول وقت خیلی اهمیت می دادند؛به عنوان نمونه در مصاحبه با خبرنگاران خارجی، وقتی صدای الله اکبر را شنید، مصاحبه را نیمه‌تمام گذاشت و به طرف مسجد رفت. خبرنگاران به زبان انگلیسی و آلمانی می‌پرسیدند:« چه اتّفاقی افتاده؟» و با دوربین و سایر وسایل به دنبالش ‌رفتند. او لحظه‌ای سرش را برگرداند و گفت: “اللّه، مسجد” و به سرعت از آن‌جا خارج شد و در مسجد وضو گرفت و مانند همیشه با رزمندگان به نماز ایستاد.

 علی اکبرقربان شیرودی

نحوه ی شهادت شهید علی اکبرقربان شیرودی

 

هشتم اردیبهشت سال ۱۳۶۰، وقتی ارتش رژیم بعث عراق، لشکری زرهی را با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس‌گیری ارتفاعات «بازی دراز» به سوی سرپل ذهاب حرکت داد. شیرودی نسبت به انهدام چندین تانک از نیروهای دشمن اقدام نمود که از ناحیه پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.
پیکر این شهید در امامزاده ی شیرود دفن شده است.

 علی اکبرقربان شیرودی

وصیت نامه شهید علی اکبرقربان شیرودی

 

پرواز از جنس عشق

 

هنگامی که پرواز می کنم احساس می کنم همچون عاشق به سوی معشوق خود نزدیک می شوم و در بازگشت هرچند پروازم موفقیت آمیز بوده باشد، مقداری غمگین هستم چون احساس می کنم هنوز خالص نشده ام تا به سوی خداوند برگردم.

دست های غیبی خداوند

 

اگر برای احیای اسلام نبود، هرگز اسلحه به دست نمی گرفتم و به جبهه نمی رفتم. پیروزی های ما مدیون دست های غیبی خداوند است. این کشاورز زاده تنکابنی، سرباز ساده اسلام است و به هیچ یک از حزب ها و گروه ها وابسته نیست. آرزو دارم که جنگ تمام شود و به زادگاهم بروم و به کار کشاورزی مشغول شوم.

واکنش امام خمینی رحمت الله علیه پس از شهادت علی اکبر قربان شیرودی

 

سرلشکر شهید فلاحی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: «وقتی خبر شهادت شهید شیرودی را به حضرت امام رساندم، یک ربع به فکر فرو رفتند. حضرت امام در مورد همه شهدا می­‌گفت خدا آنها را بیامرزد ولی در مورد شیرودی گفت او آمرزیده است».
در این دیدار حضرت امام به پدر شهید فرمودند:«این شهید فقط فرزند شما نبود ،بلاکه فرزند من هم بود.»

دیدگاه‌ها

تماس با ما