اطلاعیه

قابل توجه عزیزان همراه:

 

در صورت تمایل برای کسب خبر از جلسات و برنامه های حضرت استاد ، عزیزان مشتاق شرکت در جلسات تهران ، لطفا برای عضویت کلمه « عضو » یا «ozv» و برای لغو عضویت کلمه « لغو » را به شماره 50002040000 ارسال نمایند. برای اطلاع از برنامه های آقا کانال زیر انتخاب شده است .

ــــــــــــــــــــــــــــ

آدرس کانال رسمي معظم له در تلگرام

کانال تلگرام صراط مستقیم

@seratemostaghim_ir

 

 

 

جستجو

برنامه جلسات

تهران: شرح خطبه غدیریه میدان محمّدیّه(اعدام سابق)خیّام شمالی کوچه شهید مهدویان احدی حوزه علمیّه معیّر جمعه ها ساعت 11 صبح

قم: شرح صحيفه سجادیه در مدرسه معصوميه پنجشنبه ها بعد از نماز عصر و حدیث اربعمأه حضرت علی ع در مدرسه عالي امام خميني(ره) چهارشنبه ها بعد از نماز عشاء و شرح نهج البلاغه سه شنبه ها 45 دقیقه قبل از مغرب مجمع عالی حکمت

 

تبلیغات

جلسه صد و ده مورخه 96/6/10 مباحث صبح جمعه حضرت استاد شيخ محمد باقر تحريري در شرح خطبه غدیریه اين هفته در باره  أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَهُمُ الَّذِينَ وَصَفَهُمُ اللَّهُ ..... وَ هُمْ مُهْتَدُونَ بود و مطالبی ارائه گردیدکه خلاصه آن عبارت بودند از:

  • اولیاء اهل بیت کسانی هستند که ایمان بیاورند و ایمانشان را متلبس به ظلمی نکنند که ایمان از هدایت یافتگان می باشند .
  • حضرت ابراهیم بعد از یک سری احتجاجات بر علیه ستاره پرستان و مشرکین منطق توحیدی را به صراحت بیان میکنند .
  • یکی از ارتباطات با خالق ، ربط خوفی با خالق و مدبّر است حضرت اباهیم (ع) می فرماید من چگونه از آنچه که شما می پرستید بترسم و حال آنکه خوف حقیقی از خدای متعال است که با او ارتباط وجودی و حقیقی داریم .
  • کسی که خداترسی واقعی در این دنیا داشته باشد در دنیا و آخرت در امنیت الهی قرار می گیرد .
  • نمی شود انسان به خداوند متعال ایمان داشته باشد ولی به حقانیت دین و رهبر الهی برای هدایت مردم به سوی حق ، ایمان نداشته باشد . 
  • مشرکین اینگونه اند که به دین الهی اعتقاد نداشته و با رهبران الهی در ستیز بوده و مخالفت می کردند . 
  • مؤمن واقعی با گرایش به حضرت علی ع دارای خوفی حقیقی است که در درون آن امنیت نهفته است .
  • ظلم دارای مراتبی است که اولین آن شرک است که ظلمی عظیم است و اعتقاد به رهبر غیر الهی خود به نوعی شرک است و هر قدر هم به عبادات پرداخته شود باز ابتلای به شرک باقی می ماند .
  • پس از آن ظلم عملی مطرح است که تجاوز به حدود الهی است .
  • انبیاء علیهم السّلام یک لحظه دچار  ظلم نشدند و از دوستداران خود نیز این را خواسته اند که حقوق الهی در ارتباط با خدا و بندگان را بدانند و به آن عمل کنند .
  • ذکر عملی بالاترین ذکر است که فرد ببیند با حقوق الهی چه کرده است در روابط خانوادگی و اجتماعی خصوصا با پدر و مادر آیا رعایت مسائل و حدود اخلاقی را نموده است با ننموده است .

برای دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید.